Bloemendaal Classic & Sportscars

Austin Healey 3000 MkIII Ph.2 Rally

  • Bouwjaar
    1967
  • Tellerstand
    71491 km
  • Prijs
    €85.500,=
    • Bijzonderheden
      Professioneel geprepareerd en klaar voor een nieuw seizoen historische rallysport

    Verkoopinformatie

    Voor degene die dacht de komende maanden veel in zijn garage te moeten doorbrengen om een auto te prepareren voor het komende rallyseizoen hebben we goed nieuws! U kunt gewoon lekker bij de kachel blijven zitten en wij brengen u een perfect geprepareerde Austin Healey 3000 Mk3 Phase 2 aan huis! Want aan deze Healey hoeft niets meer te gebeuren, voldoet aan alle eisen, en is voorzien van alle equipement om zorgeloos aan de start te komen. De eigenaar, met veel rallyervaring, heeft de auto professioneel laten prepareren. Motor, versnellingsbak, remmen, etc.: aan alles is te zien en te merken dat we hier niet met een opgeleukte auto te maken hebben maar de real deal! En dat past natuurlijk helemaal in ons straatje om voor zoiets moois weer een nieuwe eigenaar te vinden.

    Maakt u niet de vergissing te denken dat de Healey al een zwaar leven achter zich heeft gehad en nu er allerlei werkzaamheden en onderhoud aan zit te komen, gauw wordt verkocht. Niets is minder waar. Mede door de bijbehorende facturen blijkt dat er tot op het laatste moment flink is geïnvesteerd om de perfectie te behouden die een goede rallyrijder altijd moet nastreven. Geen concessies doen qua kwaliteit en veiligheid is de hoofdzaak en daarnaast moet het functioneel zijn er er prachtig uit zien. Dit kan allemaal worden afgevinkt bij deze Austin Healey 3000 Mk3 Phase 2.

    Bestudeert u eens rustig onderstaand lijstje van wat onder meer is gedaan en voldoet het aan uw wensenlijstje, dan bent u van harte welkom om eens gezellig met ons om te tafel te gaan zitten om te zien of we, als rallyliefhebbers onder elkaar, een leuke deal kunnen maken.

    Een greep uit de uitgevoerde werkzaamheden:

    174 pk motor gereviseerd

    Originele dubbele 1,5 inch SU carburateurs

    Zijuitaat, custom-made tussen de chassisbalken

    Aluminium reflector bij uitlaat tegen carrosseriebalk

    Cibie ‘Oscar’ verstralers 100 W

    Achteruitrijlicht met schakelaar op de versnellingsbak

    Goodrich competitie remslangen

    Minilite wielen met centrale vleugelmoeren en 185-80 banden

    Camber aangepast voor de rallysport

    Moderne schokdemper conversie achter

    Moderne schokdemper  conversie voor

    Verstelbare upgrade Spax schokdempers rondom

    Nieuwe koppeling, diafragma en druklager

    Nieuwe waterpomp

    Extra opvangreservoir koelwater met overdrukdop

    Dikkere stabilisatorstang

    Competitie remschijven, remblokken en remvloeistof

    Schijfremmen op de achteras

    Aangepaste originele stoelen met kuipzittingen

    3 punts-veiligheidsgordels

    Works model benzinevulopening, afsluitbaar met sleutel

    Voetensteunplaat voor navigator

    Opbergnetten binnenkant portieren

    Brandblusser

    Extra brede rallyspatlappen

    Langere 28% overbrenging overdrive

    Nieuwe voorruit

    Period leren riemen sluitingen motorkap

    Extra openingen voor afvoer van warmte in voorspatborden

    Carrosserie zojuist opnieuw gespoten

    Originele sleepogen achter, 2 originele sleepogen voor

    Gereviseerde versnellingsbak en overdrive

    Grootlicht signaalschakelaar in dashboard voor lichtsignaal

    Custom-made rollbar met ingebouwde hoofdsteunen

    Gereviseerde achteras met sperdifferentieel (40%)

    Hoofdstroomschakelaar op middenconsole

    Elektrische koelfan

    Elektrische brandstofpomp

    Custom made nieuwe kabelboom met period omwikkeling

    Moderne zekeringen en relais

    Speciaal gemaakte opbergvakken achter de stoelen.

    Diverse 12 V en USB aansluitingen

    Rem- en benzineleidingen binnendoor gelegd en beschermd

    Extra anti-dreun isolatie aangebracht bodem en tunnel

    Demontabele beschermingsroosters voor de koplampen

    Inschuifbare veiligheidsstuurkolom

    Gereviseerd rally-stuurhuis met korte overbrenging

    Rembekrachtiger

    Nieuwe remleidingen

    Nieuwe brandstofleidingen

    Benzinepomp stopt na 3 seconden indien motor niet loopt

    Verlichting in de kofferruimte

    Verlichting bij de voetenruimte

    Reflecterende gevarenhoek sticker aan binnenkant kofferdeksel

    Extra kentekenplaat in kofferruimte

    Extra jerrycan bevestiging kofferbak

    Verstevigde accubevestiging

    Technische informatie

    Motor
    zes cilinder lijnmotor
    Carburatie
    2 x SU HD8 carburateurs
    Cilinderinhoud
    2912 cc.
    Vermogen
    174 pk.
    Versnellingsbak
    4 versnellingsbak met overdrive

    Historie

    Austin ontdekte de Healey voorafgaand aan de “Earls Court Motorshow” van 1952 op de stand van Donald Healey motor corporation.
    Leonard Lord, toenmalig Austin directeur kocht de productierechten van Healey nog voordat de beurs opende…
    De Healey was door Donald Healey gebouwd van Austin onderdelen wat voor Austin natuurlijk ideaal was. Austin zag in de Healey het antwoord op de Triumph TR sportwagen van het Standard-Triumph concern.
    De 100/4 was de eerste Austin Healey, deze werd van 1954 tot en met 1956 geproduceerd.
    In 1956 zag de Austin Healey 100/6 het levenslicht, de eerste Austin Healey met zescilinder motor was geboren…
    De 100/6 was ruimer dan de 100/4 doordat de auto een langere wielbasis had gekregen. De sterke zescilinder motor van BMC was gekoppeld aan een vierversnellingsbak en een overdrive.
    In 1959 werd de Austin Healey 100/6 opgevolgd door de Healey 3000.

    Is dit uw droomauto?

    Neem contact op voor een afspraak