Bloemendaal Classic & Sportscars

Austin Healey 3000 MkIII Ph.2 Rally

  • Bouwjaar
    1967
  • Tellerstand
    71491 km
  • Prijs
    €85.500,=
  • Bijzonderheden
    Professioneel geprepareerd en klaar voor een nieuw seizoen historische rallysport

Verkoopinformatie

Voor degene die dacht de komende maanden veel in zijn garage te moeten doorbrengen om een auto te prepareren voor het komende rallyseizoen hebben we goed nieuws! U kunt gewoon lekker bij de kachel blijven zitten en wij brengen u een perfect geprepareerde Austin Healey 3000 Mk3 Phase 2 aan huis! Want aan deze Healey hoeft niets meer te gebeuren, voldoet aan alle eisen, en is voorzien van alle equipement om zorgeloos aan de start te komen. De eigenaar, met veel rallyervaring, heeft de auto professioneel laten prepareren. Motor, versnellingsbak, remmen, etc.: aan alles is te zien en te merken dat we hier niet met een opgeleukte auto te maken hebben maar de real deal! En dat past natuurlijk helemaal in ons straatje om voor zoiets moois weer een nieuwe eigenaar te vinden.

Maakt u niet de vergissing te denken dat de Healey al een zwaar leven achter zich heeft gehad en nu er allerlei werkzaamheden en onderhoud aan zit te komen, gauw wordt verkocht. Niets is minder waar. Mede door de bijbehorende facturen blijkt dat er tot op het laatste moment flink is geïnvesteerd om de perfectie te behouden die een goede rallyrijder altijd moet nastreven. Geen concessies doen qua kwaliteit en veiligheid is de hoofdzaak en daarnaast moet het functioneel zijn er er prachtig uit zien. Dit kan allemaal worden afgevinkt bij deze Austin Healey 3000 Mk3 Phase 2.

Bestudeert u eens rustig onderstaand lijstje van wat onder meer is gedaan en voldoet het aan uw wensenlijstje, dan bent u van harte welkom om eens gezellig met ons om te tafel te gaan zitten om te zien of we, als rallyliefhebbers onder elkaar, een leuke deal kunnen maken.

Een greep uit de uitgevoerde werkzaamheden:

174 pk motor gereviseerd

Originele dubbele 1,5 inch SU carburateurs

Zijuitaat, custom-made tussen de chassisbalken

Aluminium reflector bij uitlaat tegen carrosseriebalk

Cibie ‘Oscar’ verstralers 100 W

Achteruitrijlicht met schakelaar op de versnellingsbak

Goodrich competitie remslangen

Minilite wielen met centrale vleugelmoeren en 185-80 banden

Camber aangepast voor de rallysport

Moderne schokdemper conversie achter

Moderne schokdemper  conversie voor

Verstelbare upgrade Spax schokdempers rondom

Nieuwe koppeling, diafragma en druklager

Nieuwe waterpomp

Extra opvangreservoir koelwater met overdrukdop

Dikkere stabilisatorstang

Competitie remschijven, remblokken en remvloeistof

Schijfremmen op de achteras

Aangepaste originele stoelen met kuipzittingen

3 punts-veiligheidsgordels

Works model benzinevulopening, afsluitbaar met sleutel

Voetensteunplaat voor navigator

Opbergnetten binnenkant portieren

Brandblusser

Extra brede rallyspatlappen

Langere 28% overbrenging overdrive

Nieuwe voorruit

Period leren riemen sluitingen motorkap

Extra openingen voor afvoer van warmte in voorspatborden

Carrosserie zojuist opnieuw gespoten

Originele sleepogen achter, 2 originele sleepogen voor

Gereviseerde versnellingsbak en overdrive

Grootlicht signaalschakelaar in dashboard voor lichtsignaal

Custom-made rollbar met ingebouwde hoofdsteunen

Gereviseerde achteras met sperdifferentieel (40%)

Hoofdstroomschakelaar op middenconsole

Elektrische koelfan

Elektrische brandstofpomp

Custom made nieuwe kabelboom met period omwikkeling

Moderne zekeringen en relais

Speciaal gemaakte opbergvakken achter de stoelen.

Diverse 12 V en USB aansluitingen

Rem- en benzineleidingen binnendoor gelegd en beschermd

Extra anti-dreun isolatie aangebracht bodem en tunnel

Demontabele beschermingsroosters voor de koplampen

Inschuifbare veiligheidsstuurkolom

Gereviseerd rally-stuurhuis met korte overbrenging

Rembekrachtiger

Nieuwe remleidingen

Nieuwe brandstofleidingen

Benzinepomp stopt na 3 seconden indien motor niet loopt

Verlichting in de kofferruimte

Verlichting bij de voetenruimte

Reflecterende gevarenhoek sticker aan binnenkant kofferdeksel

Extra kentekenplaat in kofferruimte

Extra jerrycan bevestiging kofferbak

Verstevigde accubevestiging

Technische informatie

Motor
zes cilinder lijnmotor
Carburatie
2 x SU HD8 carburateurs
Cilinderinhoud
2912 cc.
Vermogen
174 pk.
Versnellingsbak
4 versnellingsbak met overdrive

Historie

Austin ontdekte de Healey voorafgaand aan de “Earls Court Motorshow” van 1952 op de stand van Donald Healey motor corporation.
Leonard Lord, toenmalig Austin directeur kocht de productierechten van Healey nog voordat de beurs opende…
De Healey was door Donald Healey gebouwd van Austin onderdelen wat voor Austin natuurlijk ideaal was. Austin zag in de Healey het antwoord op de Triumph TR sportwagen van het Standard-Triumph concern.
De 100/4 was de eerste Austin Healey, deze werd van 1954 tot en met 1956 geproduceerd.
In 1956 zag de Austin Healey 100/6 het levenslicht, de eerste Austin Healey met zescilinder motor was geboren…
De 100/6 was ruimer dan de 100/4 doordat de auto een langere wielbasis had gekregen. De sterke zescilinder motor van BMC was gekoppeld aan een vierversnellingsbak en een overdrive.
In 1959 werd de Austin Healey 100/6 opgevolgd door de Healey 3000.

Is dit uw droomauto?

Neem contact op voor een afspraak