Bloemendaal Classic & Sportscars

Fiat 124 Spider 1.4 Turbo MultiAir Lusso

  • Bouwjaar
    2016
  • Tellerstand
    25872 km
  • Prijs
    €26.500,= inclusief BTW
    • Kleur
      Bianco Gelato met zwart lederen interieur
    • Bijzonderheden
      Werkelijk als nieuw en rijdt fantastisch. 25.872 km en 192 pk.

    Verkoopinformatie

    Deze Bianco Gelato witte Fiat Spider 1.4 Turbo MultiAir Lusso (hele mond vol maar zo heet deze Italiaanse bella nou eenmaal) is in Nederland geleverd op 30 juni 2016. Sindsdien is er slechts 25.872 km. mee gereden. De auto is perfect onderhouden en zorgvuldig bereden en vertoond dan ook geen enkele beschadiging. Belangrijke zaken als lakwerk (alles origineel) en interieur zien er echt als nieuw uit.

    Deze Lusso uitvoering is voorzien van mooie opties, zoals bijvoorbeeld een lederen interieur, parkeersensoren, zilverkleurige A-stijl en rollbar, 17 inch lichtmetalen velgen en breedstralers aan de voorzijde. Een super complete auto dus. De stoere dubbele uitlaten staan erg goed, en geven indirect weer dat we hier toch wel met een pittige Italiaan te maken hebben. Deze versie heeft maar liefst 192 pk en 290 Nm koppel, en die geven de slechts 1025 kg wegende cabriolet de prestaties van een fikse 2.0 ltr. Maar eigenlijk veel belangrijker is de soepelheid waarmee dit alles gaat. Het is uiteindelijk een heerlijke toerauto en en dan moet bij zowel lage snelheden als bij wat dieper het gas intrappen, de 4 cilinder van alle markten thuis zijn. En dat is deze 1.4 Turbo MultiAir! Echt een openbaring om mee te rijden en heerlijk van te genieten.

    Opbergruimte is er in de 140 ltr. grote kofferruimte voldoende, maar in het interieur had men wel iets meer vakken kunnen maken. Het zij zo. In ieder geval is er geen ruimte nodig voor een stapel landkaarten want de navigatie werkt buitengewoon goed en is op moderne wijze gecombineerd met andere functies zoals de uitstekende Bose geluidsinstallatie die zelfs speakers heeft in de hoofdsteunen. Dit brengt niet alleen voordelen mee tijdens het luisteren van, om maar in stijl te blijven, een Italiaanse cantate of iets uit het genre van Pavarotti, maar is ook zeer handig bij het telefoneren. Dan wordt alles ineens zeer helder verstaanbaar voor niet alleen uzelf, maar ook voor het favoriete restaurant dat u zojuist belde om te zeggen dat ze de rode loper vast uit mogen leggen voor uw nieuwe Italiaanse schone.

    Voor de zakelijke rijder is het nog belangrijk te weten dat het een BTW auto betreft.

    U bent van harte welkom om dit Italiaans feestje te komen bewonderen en te beleven.

     

    Technische informatie

    Motor
    4 cilinder lijnmotor met turbo
    Cilinderinhoud
    1368 cc
    Vermogen
    192 pk.
    Koppel
    290 Nm.
    Topsnelheid
    215 km/h
    Acceleratie 0-100 km/h
    7.5
    Gewicht
    1025 kg
    Versnellingsbak
    6 versnellingsbak, handgeschakeld

    Opties & accessoires

     

    Lusso uitvoering extra’s:

    Buitenspiegels elektrisch verstelbaar
    Dubbele uitlaat
    Parkeersensoren achter
    Lederen bekleding
    Mistlampen voor
    Zilveren A-stijl
    Zilveren rollbar
    Pack Radio
    Lederen versnellingspookknop
    Mopar Connect

    Historie

    Fiat en Mazda hadden een deal: ze zouden samen de basis ontwikkelen, en dan zou Mazda een nieuwe MX-5 maken en Alfa Romeo een nieuwe Spider. Beide zouden dan in Japan gemaakt worden, wat Fiat veel ontwikkelingskosten zou schelen. Prima deal toch? Alleen besloot toenmalige Fiat-baas Sergio Marchionne op het laatst aan de handrem te trekken want volgens hem mogen Alfa’s alleen in Italië gebouwd  worden Maar een deal is een deal, waarop besloten werd het succesvolle Fiat 500 revival-verhaal nog een te herhalen – iets ouds in een nieuw jasje stoppen.

    Fiat had het zichzelf makkelijk kunnen maken door gewoon een paar andere logo’s op een MX-5 te plakken, maar dat hebben ze als chauvinistische Italiaanse firma natuurlijk niet gedaan. De carrosserie is totaal anders en een waardig eerbetoon aan de oude 124. Er zijn vele verwijzingen naar de oude voorganger zoals de amandelvormige koplampen, de vorm van de grille, de bubbels in de motorkap, de welving omhoog achter de deurgrepen: allemaal regelrecht van het door Pininfarina ontworpen, origineel. De mooiste zitten details zitten aan de achterkant. Waar de MX-5 dáár juist wat puntjes laat liggen, heeft de 124 Spider de prachtige omhooglopende rechte vlakken aan weerszijden van het kofferdeksel, ook weer rechtstreeks afkomstig van de oude Spider. In alle eerlijkheid en subjectiviteit: hij ziet er gewoon beter uit dan een MX-5.

    Zo afwijkend als het uiterlijk, zo identiek is het interieur. Er zijn wat andere kleurmogelijkheden, maar voor de rest gelijk. Maar er is niets mis met het Italiaans-Japanse interieur. Alles zit er op en aan en de kwaliteit is goed. Beetje nadeel is dat er niet veel opbergruimte is. Er is een klein vakje in de middenconsole en achterin tussen de stoelen zit ook nog een vakje, maar dat is het: geen kaartenvakken in de portieren, niet eens een dashboardkastje. Afwerking en ergonomie zijn verder dik voor elkaar, de instrumenten zijn prima afleesbaar, de stoelen zitten top en het scherm laat zich eenvoudig bedienen.

    Ook motorisch wijkt de Fiat 124 Spider af van de MX-5: geen normaal ademende 1.5, maar een eigen 1,4-liter met turbo. En dat maakt niet een beetje verschil; het maakt een totaal andere auto van hem. Zo heeft de Mazda 130 pk, de Fiat heeft er 10 meer. Altijd fijn, maar hét verschil wordt gemaakt door de trekkracht. De MX-5 heeft 150 Nm en daar moet je 4.800 toeren per minuut voor draaien. De 124 Spider heeft al dik anderhalf keer meer koppel (240 Nm) bij nog niet eens de helft van dat toerental (2.250 tpm). Dat is een enorm verschil en dat merk je aan alles.

     

    Is dit uw droomauto?

    Neem contact op voor een afspraak