Bloemendaal Classic & Sportscars

Verkocht

Maserati Granturismo 4.7 S MC Sportline

  • Bouwjaar
    2008
  • Tellerstand
    94400 km
  • Prijs
    Verkocht
  • Chassisnummer
    ZAMHH45B000042134
  • Kleur
    Nero Carbonio (Zwart metallic) met zwart lederen interieur
  • Bijzonderheden
    Meest gewilde en topversie van de Granturismo, perfecte staat, een GT met verrassend veel ruimte voor 4 personen

Verkoopinformatie

Deze zwart metallic (Nero Carbonio) Maserati Granturismo 4.7 S MC Sportline is op 11 september 2008 door de Nederlandse dealer Munsterhuis geleverd aan de eerste eigenaar. Op dit moment bedraagt de kilometerstand 94.400 Het onderhoud is altijd keurig volgens het boekje gedaan. De auto is dan ook in sublieme staat. Dit is niet alleen op de techniek van toepassing maar ook interieur en lakwerk is super. Recentelijk heeft het lakwerk nog een kostbare lakverzegelingsbeurt gehad. En dat is natuurlijk goed te zien en is een behoud van de kwaliteit. De auto straalt alles uit waar de echte autoliefhebber naar op zoek is. Zoals wel vaker in deze klasse werd de auto gereden naast enkele andere auto’s en dat verklaart ook de slechts zo’n 10.000 km. per jaar gereden afstand.

De allure van Maserati’s GranTurismo is van een onweerstaanbaar niveau. Exact 1 jaar na de introductie van de elegant gestileerde GranTurismo, presenteerde Maserati op de Autosalon van Genève in 2008 een uitvoering van het model die op alle fronten beter, verfijnder, scherper en sneller is. De Italianen gaven hun nieuwe meesterwerk de toevoeging ‘S’.

De toevoeging ‘Maserati Corse’ (kortweg MC; Italiaans voor Maserati Racing) geeft ook duidelijk aan dat we hier met iets speciaals te maken hebben. De gerobotiseerde semi-handmatige 6-traps ‘MC-Shift’ versnellingsbak van de GranTurismo S, heeft slechts 100 milliseconden nodig om naar de volgende vesnelling te gaan. Het toerental moet op minimaal 5.500 tpm staan en het gaspedaal moet voor ten minste 80% zijn ingedrukt. Aan dat verzoek voldoet een echte liefhebber graag natuurlijk.

Een druk op de “Sport” knop is voldoende om alle pk’s naar boven te halen van de GranTurismo S. En niet alleen wat betreft schakeltijd. Want dankzij de inbouw van een tweekleppig systeem in de uitlaten, welke in de sportmodus automatisch opengaat, wordt de Maserati in een mum van tijd getransformeerd in een luidkeelse snelheidsmaniak. Het rauwe, metaalachtige geluid  vindt de uitgang via een tweetal brede ovale uitlaatmonden.

Het hoge prestatieniveau heeft de GT mede te danken aan de 10% stijvere ophanging en de 4,7 liter metende V8-krachtbron met 440 pk – ook wel bekend uit de Alfa Romeo 8C Competizione. De 8-cilinder katapulteert de 4-zits coupé in 4,9 seconden vanuit stilstand naar de 100 km/h. De topsnelheid bedraagt maar liefst 295 km/h. Maar bovenal weet de GranTurismo S de geweldige performance als geen ander te combineren met het comfort van een volbloed GT.

Het interieur laat zich kenmerken door Nero lederen bekleding met rode stiknaden en details zoals de aluminium sportpedalen maken de ‘racy’ sferen aan boord van de GranTurismo compleet.
Een navigatiesysteem, automatische dimmende spiegels en parkeersensoren voor + achter maken de fraaie coupe nog completer.

Deze Maserati biedt het beste van twee werelden: een geweldig racegevoel, en is ook perfect te gebruiken voor alledaags gebruik gezien de verrassend veel ruimte die de Italiaanse coupe biedt. Aan de buitenkant van de auto is het niet te zien, maar ook in de achterzetels is het goed vertoeven. Het comfort staat ook op een zodanig hoog niveau dat moeiteloos vele honderden kilometers per dag kunnen worden afgelegd.

Een fantastisch design, ultieme rijeigenschappen, genieten van het waanzinnig mooie geluid van de V8, een heerlijk ruim interieur, prachtige afwerking, perfect onderhouden en op dit moment een prachtig prijsniveau. Dat moeten toch genoeg argumenten zijn om in te stappen?

Technische informatie

Motor
V8
Cilinderinhoud
4691 cc.
Vermogen
441 pk.
Topsnelheid
295 km/h 0-100 km/h 5 sec.
Gewicht
1780 kg.

Opties & accessoires

Interieur:
Nero vollederen interieur en stoelen met rode stiksels

Interieurtrim – ‘Aluminium’

Elektrisch verstelbare Stoelen

Leder Stuurwiel met ‘Active Shifting’ schakelpaddels

Exterieur:

Nero Carbonio metallic lak

‘MC Sportline’ pakket

Elektrisch inklapbare buitenspiegels

20″ Neptune Grigio Mercury velgen

Remklauwen in rood uitgevoerd

Infotainment:

Maserati Multi Media Systeem met Navigatiesysteem Europa en 7″ kleurenscherm

Harde schijf voor opslag muziek

IPod aansluiting

BOSE Soundsysteem

Telefoonvoorbereiding

Bluetooth

Boordcomputer

Veiligheid.

ESP

ABS

Acht airbags

De-aktiveringschakelaar passagierairbag

Automatisch dimmende binnenspiegel

Lichtsensor met automatische dag/nachtschakeling

Bi-Xenon verlichting met koplampreiniging

LED achterlichten

Bandenspanning controle systeem

Park Distance Control voor en achter

Automatische airconditioning

Cruise Control

Sportuitlaat, schakelbaar middels ‘Sport’ toets

Historie

Het merk Maserati werd op 1 december 1914 opgericht in het Italiaanse Bologna en nam op 14 december 1914 officieel een aanvang met zijn activiteiten.

Aan de basis van het bedrijf stonden destijds Alfieri Maserati en zijn twee broers, Ettore en Ernesto. Alle drie hadden ze een voorliefde voor techniek en snelheid. Hoewel ze bij alle technische en commerciële aspecten van hun nieuwe onderneming betrokken waren, zaten ze allen op een moment achter het stuurwiel van hun raceauto’s in de gouden dagen van de racerij. Een vierde broer, Bindo, voegde zich bij de onderneming toen Alfieri in 1932 overleed. Mario, een vijfde broer, was degene die het beroemde Maserati-embleem ontwierp, waarvoor hij inspiratie opdeed bij de Neptunus-fontein in het centrum van Bologna.

Maserati produceerde zijn eerste auto in 1926 – een racewagen met de naam Tipo 26. De auto debuteerde met een overwinning in de 1926-editie van de Targa Florio, de eerste in een eindeloze zegereeks waaronder twee victories in de Indianapolis 500, 9 zeges in de Formule 1 en de WK-titel in het F1 Wereldkampioenschap in 1957. In 1947 verbaasde Maserati de wereld met zijn eerste personenauto, de A6 grand tourer. En in 1963 introduceerde het merk de eerste-generatie Quattroporte, een type auto dat eenvoudigweg nog niet bestond – waarmee ’s werelds allereerste luxueuze sportsedan geboren was.

Het merk heeft echter ook een prototype van een terreinwagen ontwikkeld (de Kubang (2003)). Maserati werkt samen met het eveneens Italiaanse Alfa Romeo en is samen met Ferrari, Fiat, Lancia en Alfa Romeo lid van de Fiat-groep (volledig Italiaans). In het verleden produceerde Maserati enkele jaren motorfietsen.

Maserati is van oudsher het chiquere broertje van (vroegere) concurrent Ferrari. Het Modenese merk heeft een langere historie dan Ferrari en bouwde in de loop der jaren iets meer ingetogen modellen. De jaren tachtig waren een dieptepunt in de historie, want na een lange periode van bijzonder fraai gelijnde koetswerken was de vraag drastisch gedaald. De financiële positie was eind jaren zestig al erg zwak en een samenwerkingsovereenkomst met Citroën moest uitkomst bieden. Het resulteerde onder meer in de Citroën SM met Maserati-motor. De oliecrisis van begin jaren zeventig en de algehele misère betekende een einde hiervan, waarna Maserati halverwege de jaren zeventig werd overgenomen door sportwagenfabrikant De Tomaso. De periode van fraaie, grote sportauto?s kwam daarmee voor Maserati ten einde. Men bracht de kleine Biturbo op de markt en borduurde bijna twee decennia voort op dat model met talloze varianten.

Sinds 1993 is Maserati eigendom van Fiat en werd onder de hoede van Ferrari gebracht. Eind jaren negentig introduceerde men weer een model dat de naam Maserati waardig was en waarmee men de markt net onder die van Ferrari bediende. Een vijfde en fraai gelijnde Quattroporte vulde het programma goed aan. De komst van de GranTurismo begin 2007 was een terugkeer naar de roemruchte coupé’s van voor 1980 met stijlelementen die teruggrijpen naar de jaren vijftig.

l

Is dit uw droomauto?

Neem contact op voor een afspraak