Bloemendaal Classic & Sportscars

Verkocht

Mercedes 280 SE 3.5 V-8 Coupé

  • Bouwjaar
    1971
  • Tellerstand
    57348 km
  • Prijs
    Verkocht
  • Chassisnummer
    111.026-12.000197
  • Kleur
    Zilvergrijs met blauw lederen interieur
  • Bijzonderheden
    Europese uitvoering, perfecte staat.

Verkoopinformatie

Deze schitterende Mercedes 280 SE met de fameuze 3.5 ltr. V-8 motor komt oorspronkelijk uit
Frankrijk en is dus een veelgezochte originele Europese uitvoering. De Coupé verkeert in een
werkelijk sublieme staat en is uitgevoerd in dé Mercedes kleur: zilvergrijs, volgens velen komt
de prachtige lijn van carrosserie hier het beste en tijdloos in uit en is zeker in combinatie met
het donkerblauwe lederen interieur een lust voor het oog. Aan alles is te zien dat deze auto altijd
liefhebbende eigenaren heeft gehad. Lakwerk, chroom en de sublieme techniek getuigen hiervan.
Op dit moment is de SE Coupé 3.5 V-8 nog relatief goedkoop in verhouding tot de cabriolet versie,
maar de verwachting is dat de prijzen de komende jaren meer zullen stijgen. Wellicht is nu het
juiste moment om, zelfs letterlijk, in te stappen.

Technische informatie

Motor
Acht cilinder V-motor
Carburatie
Bosch injectiesysteem
Cilinderinhoud
3499 cc.
Vermogen
200 pk. bij 5800 t/pm.
Koppel
286 Nm bij 4000 t/pm.
Topsnelheid
210 km/u.
Gewicht
1610 kg.
Versnellingsbak
automatische 4-versnellingsbak

Opties & accessoires

originele Mercedes-Benz airconditioning.

Historie

De W111 is een auto gebouwd door Mercedes-Benz vanaf 1959 (“W” staat voor Wagen). De W111
is een voorganger van de huidige S-klasse en was, zeker voor die tijd, een luxe-auto.
Op het gebied van passieve veiligheid was de W111 een pionier. In het interieur van de W111
waren de scherpe uitstekende delen bekleed, zodat bij een ongeval letsels worden voorkomen.
De klinken om de deur te openen staken niet meer uit. Ook was de W111 de eerste auto met een
veiligheidsstuur, om het speereffect te voorkomen. In de W111 werd verder voor het eerst een
veilligheidskooi met geïntegreerde kreukelzone toegepast, naar een ontwerp van Béla Barényi.
Een laatste, en tevens topmodel, werd toegevoegd in augustus 1969 de 280SE 3.5. De auto
was uitgerust met de gloednieuwe M116 3499 cc V8 motor met 200 pk bij 5800 t/min. en een
topsnelheid van 210 km / h en acceleratie van 0-100 in 9,5 seconden. Om de grote motor te kunnen
plaatsen werd o.a. de grille verbreed. Ook werden de voor-en achterbumpers gewijzigd door de
toevoeging van rubber strips en werden de achterlichten veranderd door een mooier ontwerp.

Is dit uw droomauto?

Neem contact op voor een afspraak