Bloemendaal Classic & Sportscars

MGA Mk1 1500 Roadster

  • Bouwjaar
    1957
  • Tellerstand
    17982 km
  • Prijs
    €28.500,=
    • Kleur
      rood met zwart interieur
    • Bijzonderheden
      Geweldige value for money MGA. Nette auto met goede carrosserie passingen en perfect lopende 1600 cc. motor

    Verkoopinformatie

    Wie de wens heeft om een mooie MGA te bezitten die gewoon heel netjes en betrouwbaar moet zijn doet er verstandig aan deze auto heel aandachtig te bekijken en de kans is groot dat het de juiste voor u is.

    De MGA werd in 1957 afgeleverd aan in Duitsland gelegerde Amerikaanse militair in een “completely knocked-down form”. Kijk de foto’s er maar eens op na ter verduidelijking dan zult u zien dat de werkelijke eind assemblage van chassis / carrosserie nog gedaan moest worden. Dit was in die tijd heel normaal bij export, maar heel wat anders dan een feestelijke aflevering met een bloemetje en een dikke sigaar bij de dealer, toch? Maar onze militair was er desondanks blij mee en verscheepte de auto naar de USA en was eigenaar tot 1966. De volgende eigenaar was een Nederlander die de fraaie cabriolet maar liefst 28 jaar in zijn bezit had. Gedurende die tijd is de auto ook gerestaureerd en voorzien van een 1600 cc. motor die het rijden nog meer veraangenamen. In 1994 was het de derde eigenaar die plezier kreeg aan dit mooie stukje Engelse autogeschiedenis en wist dat tot vrij recent voort te zetten.

    De MGA rijdt bijzonder prettig moeten we zeggen. De auto geeft direct een erg vertrouwd en relaxed gevoel en alle techniek werkt naar behoren.  De carrosserie is strak met goede passingen. De lak is op leeftijd maar ziet er nog steeds netjes uit en is zonder beschadigingen. Het interieur sluit hier ook mooi bij aan, want dat verkeert ook in een heel mooie staat. In het oog springende extra’s zoals de chroom spaakvelgen en het houten Moto Lita geven net dat extra beetje cachet. Ook is een nette tonneau cover aanwezig, sidescreens en een prima passende softtop.

    Het is best wel bijzonder dat er slechts 3 eigenaren zijn geweest die ook allemaal het beste met de auto voor hadden. Aan ons de schone taak de vierde te vinden. U misschien?

    Technische informatie

    Motor
    4 cilinder lijnmotor
    Carburatie
    2 x SU carburateur
    Cilinderinhoud
    1588 cc.
    Vermogen
    72 pk.
    Topsnelheid
    160 km/h
    Gewicht
    890 kg.
    Versnellingsbak
    4 versnellingsbak

    Opties & accessoires

    Chroom spaakvelgen

    Verchroomd kleppendeksel

    1600 cc. motor

    Sidescreens

    Vinyl tonneau cover

    Vinyl softtop

    Moto Lita houten stuurwiel

    Breedstraler en verstraler voorop

    Kofferrek

    Historie

    De MG A kwam in 1955 op de markt. Met deze auto sloeg MG, betreffende vormgeving, een nieuwe weg in. Na zijn voorgangers MG TD en MG TF, die nog in grote lijnen gebaseerd waren op de vooroorlogse MG TB, was het een zeer moderne sportief gelijnde roadster. De MG A werd, evenals zijn voorgangers, een groot succes en wederom werd het grootste gedeelte verkocht in Amerika.

    De MG A werd to 1959 voorzien van een 1459 cc. viercilinder motor. Vanaf dat jaar kreeg de auto een 1588 cc. viercilinder. De 1588 cc. motor werd in 1961 opgevolgd door een 1622 cc. viercilinder. De vroege MG A versies, tot 1959, zijn voorzien van, erg goede, trommelremmen rondom. Vanaf 1959 werd de MG A met schijfremmen op de voorwielen uitgerust. De laatste MG A, de A 1600 Mk II, werd in 1962 voor het laatst geproduceerd. Deze zeer succesvolle Britse sportwagen werd opgevolgd door de MG B die het succes van de MG A nog verder uit zou bouwen.

    Is dit uw droomauto?

    Neem contact op voor een afspraak