Bloemendaal Classic & Sportscars

Porsche 911 3.0 SC Coupe

  • Bouwjaar
    1981
  • Tellerstand
    106572 km
  • Prijs
    €67.500,=
  • Chassisnummer
    WPOZZZ91ZBS101977
  • Motornummer
    *6313086*
  • Kleur
    Moosgrün met zwart lederen interieur
  • Bijzonderheden
    Slechts 106572 km, zeer uitgebreid gedocumenteerd, perfecte staat

Verkoopinformatie

Duitsers kunnen soms de simpelste namen bedenken voor de mooiste kleuren; wat te denken van “Moos Grün”. Als je het niet gezien hebt zou je kunnen denken aan een of andere boswachtergroene kleur, maar niets is minder waar. We weten zeker dat 99% van de liefhebbers dit Moos Grün een sublieme kleur vinden op een van de mooiste modellen van Porsche: de 911 SC 3.0 Coupe. Afgeleverd in Italië op 16 maart 1981, verblijft de auto sinds 11 maart 1997 in Nederland. En in heel goede handen mogen we wel stellen! De lage kilometerstand van slechts 106572 is natuurlijk ook debet aan de geweldige kwaliteit, maar de behandeling door de eigenaren is toch wel de hoofdoorzaak van de huidige kwaliteit. Zeker de laatste eigenaar heeft er zeer veel aandacht aan besteed en streefde echt perfectie na. Deze perfectie kwam niet alleen tot uiting in het juiste onderhoud, maar ook kwam op een gegeven moment de carrosserie aan de beurt. Tsja…, en dan zeg je A, en werk je al gauw het hele alfabet af voordat de gewenste perfectie weer behaalt is. Nou is zo’n project natuurlijk een deel van de hobby van de eigenaar, maar een feit is dat er een flink budget geïnvesteerd is. Alle in 2014 – 2016 uitgevoerde werkzaamheden zijn gedaan door professionals en de facturen zijn natuurlijk  aanwezig. Ook is er een zeer uitgebreid beschrijving en een overzicht gemaakt van alle werkzaamheden waarbij het gehele onderstel is gereviseerd inclusief remmen e.d.

De carrosserie was op zich netjes maar behoefde wat aandacht en besloten werd de auto totaal over te spuiten. Een uitgebreide fotoreportage bewijst dat er geen moeite teveel was om een subliem eindresultaat te verkrijgen.

De motor is compleet gereviseerd in 2009 bij een kilometerstand van 100854. Deze heeft dus tot op de dag van vandaag slechts 5718 km gelopen en loopt en ziet er ook als zodanig uit: als nieuw!

Overzicht van de aantoonbare kilometerstanden: 16/3/1981: 652 km, 11/8/1999 75518 km, 9/2/2000 80270 km, 1-3-2000 80617 km, 15/8/2000 85135 km, 11/8/2005 97942 km, 30/9/2006 98845 km, 6/10/2007 100408 km, 9/1/2009 100854 km, 26/11/2011 102517 km, 05/10/2018 106572 km.

We denken met deze 911 3.0 SC een van de beste te kunnen aanbieden die op dit moment op de markt is. Wilt u zichzelf daarvan overtuigen, dan bent u van harte welkom de auto te komen bezichtigen en te ervaren.

 

Technische informatie

Motor
zes cilinder boxer motor
Brandstofsysteem
Bosch injectiesysteem
Cilinderinhoud
2994 cc.
Vermogen
204 pk. bij 5900 t/pm.
Koppel
267 Nm. bij 4300 t/pm.
Topsnelheid
227 km/h
Gewicht
1240 kg.
Versnellingsbak
5 versnellingsbak, handgeschakeld

Opties & accessoires

Elektrisch schuifdak

RVS uitlaatsysteem

16 inch Fuchs velgen

voorspoiler

achterruitwisser

Bilstein schokdempers rondom

Short shift kit (kortere schakelweg)

 

Historie

De Porsche 911 volgde de 356 op aan het eind van 1963. Vanaf dat ogenblik werd de fraaie zescilinder luchtgekoelde boxermotor toegepast. Enkel in de Porsche 912, geproduceerd tussen 1965 en 1969, werd de vier cilinder boxermotor van de 356 nog gemonteerd in een 911 carrosserie.
De zes cilinder luchtgekoelde boxermotor werd in eerste instantie geleverd met een cilinderinhoud van 1991 cc. en 130 pk. vermogen. Tot de negentiger jaren groeide de cilinderinhoud en daarmee ook het motorvermogen, in de laatste Porsche modellen wordt een watergekoelde versie toegepast i.v.m. de emissie eisen en de geluid dempende werking van het koelsysteem. De volgende uitvoeringen van de luchtgekoelde bokser werden geleverd; 1969 2195 cc., 1971 2341 cc., 1973 2687 cc., 1975 2994 cc. en in 1979 3258 cc. waardoor de motor in de Porsche 911 Turbo 300 pk leverde.
Het ontwerp van de auto werd in de gehele productie periode steeds aangepast aan de eisen van de tijd, met behoud van de uiterlijke verschijningsvorm. Eind 1968 kwamen de eerste aanpassingen, een zes centimeter langere wielbasis en meer geprononceerde spatbordranden. In 1973 veranderde er uiterlijk meer; de 911 kreeg nieuwe bumpers (harmonicabumpers), het achterlichtcluster werd gerestyled en het interieur werd moderner. De Porsche Turbo kreeg ver uitgeklopte wielschermen en een enorme achterspoiler (ook om ruimte te winnen voor de vele componenten onder de kap!). Pas in de jaren negentig werd er meer gerestyled, de koplampen kregen een vlakkere ligging, het achterlichtcluster werd hoger, de wielschermen werden breder, het interieur wederom moderner en de front- en zijspoilers werden regelmatig iets gewijzigd. De raampartijen bleven echter altijd gelijk. De eerste 911 met watergekoelde zescilinder boxer motor verscheen aan het einde van de jaren negentig. Bij dit model kunnen we spreken over een geheel nieuw ontwerp, de auto was langer, breder en slechts de basisvorm en het concept doet nog denken aan de oer- 911…
Het 911 concept is ondertussen zover geëvolueerd dat rustig gesproken kan worden van het meest doordachte en ontwikkelde sportwagenconcept.

Is dit uw droomauto?

Neem contact op voor een afspraak