Bloemendaal Classic & Sportscars

Verkocht

Porsche 911 3.0 SC Targa

  • Bouwjaar
    1980
  • Prijs
    Verkocht
  • Kleur
    Indisch rood
  • Bijzonderheden
    Uitgebreid gerestaureerd inclusief motorrevisie, zeer goede staat, 11 jaar in bezit van laatste eigenaar.

Verkoopinformatie

Voor veel autoliefhebbers is open rijden pas echt autorijden. Maar dit heeft natuurlijk ook weer zijn nadelen: wind, minder comfort, wat regen en het dak moet meteen dicht enz. In een Targa hoeft dit allemaal niet. Hier komen de voordelen van een vast dak en cabriolet op perfecte wijze samen. Als dit dan ook nog gebeurt bij een van de meest aansprekende sportwagens is het helemaal een gewild object.  Dat bleek ook wel, want deze Porsche 911 SC Targa van bouwjaar 1980 was een halve dag na binnenkomst al weer verkocht…

De koper had al langere tijd uitgekeken naar een hele echte 911 en kon direct de beslissing maken dat deze Targa de zijne moest worden. Nu was de geschiedenis ook bekend en de auto verkeerde in een echt perfecte staat en dan is de keus ook makkelijker te maken natuurlijk. De laatste eigenaar had de auto reeds 11 jaar in zijn bezit en in die tijd zeer uitgebreid gerestaureerd, inclusief een motorrevisie, uitgevoerd door een Porsche specialist. Het lakwerk, interieur en techniek: alles ziet er uit en werkt zoals dat bedoeld is. Het onderstel werd nog eens extra aandacht aan besteed door montage van KONI schokdempers. De auto stuurt en rijdt dan ook werkelijk subliem. De Indisch rode kleur staat de Targa erg goed en de 16 ” Fuchs velgen maken het helemaal af.

Technische informatie

Motor
6 cilinder boxermotor
Brandstofsysteem
Bosch injectiesysteem
Cilinderinhoud
2994 cc
Vermogen
204 pk. bij 5900 t/pm.
Koppel
267 Nm. bij 4300 t/pm.
Topsnelheid
227 km / h
Gewicht
1130 kg.
Versnellingsbak
5 versnellingen, handgeschakeld

Opties & accessoires

16″  Fuchs lichtmetalen velgen

 

Historie

De Porsche 911 volgde de 356 op aan het eind van 1963. Vanaf dat ogenblik werd de fraaie zescilinder luchtgekoelde boxermotor toegepast. Enkel in de Porsche 912, geproduceerd tussen 1965 en 1969, werd de vier cilinder boxermotor van de 356 nog gemonteerd in een 911 carrosserie.
De zes cilinder luchtgekoelde boxermotor werd in eerste instantie geleverd met een cilinderinhoud van 1991 cc. en 130 pk. vermogen. Tot de negentiger jaren groeide de cilinderinhoud en daarmee ook het motorvermogen, in de laatste Porsche modellen wordt een watergekoelde versie toegepast i.v.m. de emissie eisen en de geluid dempende werking van het koelsysteem. De volgende uitvoeringen van de luchtgekoelde bokser werden geleverd; 1969 2195 cc., 1971 2341 cc., 1973 2687 cc., 1975 2994 cc. en in 1979 3258 cc. waardoor de motor in de Porsche 911 Turbo 300 pk leverde.
Het ontwerp van de auto werd in de gehele productie periode steeds aangepast aan de eisen van de tijd, met behoud van de uiterlijke verschijningsvorm. Eind 1968 kwamen de eerste aanpassingen, een zes centimeter langere wielbasis en meer geprononceerde spatbordranden. In 1973 veranderde er uiterlijk meer; de 911 kreeg nieuwe bumpers (harmonicabumpers), het achterlichtcluster werd gerestyled en het interieur werd moderner. De Porsche Turbo kreeg ver uitgeklopte wielschermen en een enorme achterspoiler (ook om ruimte te winnen voor de vele componenten onder de kap!). Pas in de jaren negentig werd er meer gerestyled, de koplampen kregen een vlakkere ligging, het achterlichtcluster werd hoger, de wielschermen werden breder, het interieur wederom moderner en de front- en zijspoilers werden regelmatig iets gewijzigd. De raampartijen bleven echter altijd gelijk. De eerste 911 met watergekoelde zescilinder boxer motor verscheen aan het einde van de jaren negentig. Bij dit model kunnen we spreken over een geheel nieuw ontwerp, de auto was langer, breder en slechts de basisvorm en het concept doet nog denken aan de oer- 911…
Het 911 concept is ondertussen zover geëvolueerd dat rustig gesproken kan worden van het meest doordachte en ontwikkelde sportwagenconcept.

Is dit uw droomauto?

Neem contact op voor een afspraak