Bloemendaal Classic & Sportscars

Porsche 964 3.3 Turbo Coupe

  • Bouwjaar
    1991
  • Tellerstand
    88850 km
  • Prijs
    €op aanvraag
  • Chassisnummer
    WPOZZZ96ZMS471134
  • Kleur
    Polar zilver met donkerblauw lederen interieur
  • Bijzonderheden
    Matching numbers, unieke uitvoering, in perfecte staat qua uiterlijk en onderhoud

Verkoopinformatie

Graag laten wij u kennis maken met de auto die voor velen onder ons de ultieme droomauto was, en wellicht nog steeds is. Waarvan een poster boven je bed hing en die een onuitwisbare indruk maakte zodra je er een in het echt zag. Een zeldzaam moment dat zo lang op je netvlies bleef staan, dat je waarschijnlijk nu nog steeds precies weet wanneer je hem voor het eerst zag: de Porsche 911 Turbo. De maatstaf in de wereld van supercars, het tijdloze model, qua rijden en uiterlijk onvergelijkbaar met welke andere auto dan ook,…en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Feit is dat de Porsche 911 Turbo een iconische auto is die zijn sporen ruimschoots heeft verdient in de wereld van echte autoliefhebbers.

Welk type dan de mooiste Turbo uitvoering is? Tsja…, dat mag u zelf bepalen. Wij vinden in ieder geval de 964 sowieso al de meest fijne en karaktervolle Porsche en heb je daar de Turbo versie van, dan mag dat wat ons betreft het summum heten. Daarom zijn we ook zeer content deze geweldige 964 Turbo 3.3 Coupe aan te kunnen bieden. De fraaie 964 werd door de bekende Belgische Porsche dealer d’Ieteren op 30 April 1991 afgeleverd. Die dag was op dat moment een nationale feestdag in Nederland, maar door de aflevering van zoiets fraais dus ook een beetje in België…

In 2012 werd de auto verkocht naar Duitsland en kwam in handen van een monteur van het Red Bull F1 team. Alle verdere uitleg dat dit precieze jongens zijn lijkt ons overbodig… De laatste eigenaar kocht de auto in 2015. De 964 Turbo was tot nu toe een geweldige aanvulling op zijn fraaie collectie Porsches, maar hij heeft toch besloten wat in te krimpen en dat een volgende eigenaar mag gaan genieten van de zeer gekoesterde Coupe. Spreekt voor zich dat veel keuringsrapporten, Belgische carfax en facturen van onderhoud aanwezig zijn, waarmee o.a. de juistheid van de lage kilometerstand van slechts 88.850 km. te herleiden zijn.

Belangrijk om te weten is dat het hier een volledig matching numbers auto betreft, dus de nummers van versnellingsbak, motor, enzovoorts, zijn exact hetzelfde zoals de 964 destijds de fabriek verliet. Ter controle is natuurlijk een door Porsche afgegeven Geburts Zertifikat aanwezig. De fraaie en, op de herspoten motorkap na, originele lak, laat de auto er heerlijk fris en tijdloos uitzien. Deze niet vaak voorkomende kleur, genaamd Polar zilver, was destijds een Sonderwünsch optie en is een geweldige combinatie met het, ook Sonderwünsch, donkerblauwe vollederen interieur. Zaken als airconditioning, schuifdak, Infinity stereo, 3-delige 19 inch velgen, sperdifferentieel, elektrisch verstelbare stoelen met verwarming en als klap op de vuurpijl een superklinkende sportuitlaat maken het verlanglijstje compleet.

Technische informatie

Motor
zes cilinder boxer motor
Brandstofsysteem
Bosch injectiesysteem
Cilinderinhoud
3299 cc.
Vermogen
359 pk.
Versnellingsbak
5 versnellingsbak, handgeschakeld

Opties & accessoires

Stoelverwarming links en rechts

Sperdifferentieel

Electrisch verstelbare stoelen links en rechts

Mistlampen voor

Vooruit met groene band

Schuifdak

Airconditioning

Sportuitlaat

Infinity stereo surround system

19″ 3-delige velgen

Schroefveerset rondom

Historie

De 911 Turbo (model 964) had een bredere carrosserie met aanzienlijk bredere wielkuipen in vergelijking tot de Carrera modellen. Aan de achterzijde benadrukte de grotendeels van de Turbo 3.3 van het G model overgenomen spoiler alsmede twee ovale eindpijpen het unieke van de auto. Als de boost-drukregelklep van de uitlaatgasturbo geopend was, kwam de uitlaatgas alleen uit de linker eindpijp.

De 964 Turbo was nog echt een brute auto. Een enkele grote turbo, achterwielaandrijving en een handbak. En exclusief natuurlijk, want er zijn slechts 4017 exemplaren geproduceerd.

In modeljaar 1993 kreeg hij een 3,6-liter motor met een vermogen van 360 pk. Een van de onderscheidende kenmerken van deze versie waren de rode remklauwen.

Het 911 Turbo model 964 was, met uitzondering van een gelimiteerde Cabriolet productieserie, alleen verkrijgbaar als Coupé.

Is dit uw droomauto?

Neem contact op voor een afspraak