Bloemendaal Classic & Sportscars

Verkocht

Spyker C8 Spyder

  • Bouwjaar
    2007
  • Prijs
    Verkocht
  • Kleur
    Burnt Almond Orange met zwart lederen interieur
  • Bijzonderheden
    Super exclusief! Van eerste eigenaar en in absolute topstaat.

Verkoopinformatie

Deze zeer exclusieve Spyker C8 Spyder is het resultaat van een zoekopdracht van een van onze cliënten. Onze meer dan 3 decennia ervaring in de klassieker- en sportwagenbranche heeft natuurlijk een groot relatiebestand opgeleverd waarop we zeer regelmatig kunnen terugvallen. Dat hebben we dus ook gedaan bij de letterlijk wereldwijde zoektocht naar een écht goede Spyker C8 Spyder.

Zo kwamen we uit bij deze eerste eigenaars Spyker in de geweldige kleur Burnt Almond Orange. Niet vanzelfsprekend, maar wel het geval bij deze auto is dat alle historie bekend is en alles perfect onderhouden is. We kunnen alle superlatieven loslaten op deze bolide van Hollandse makelij: zeer exclusief, ongekend bijzonder design, prachtige afwerking, topkwaliteit materialen, degelijke techniek, verbluffende prestaties en alles bij elkaar brengt dit heel veel bezit- en rijplezier.

Wij vonden het in ieder geval een eer en een bijzondere ervaring een stukje Nederlandse autogeschiedenis te mogen leveren aan een echte autoliefhebber.

Technische informatie

Motor
V-8
Brandstofsysteem
injectie
Cilinderinhoud
4172 cc.
Vermogen
400 pk.
Koppel
480 Nm.
Topsnelheid
300 km/h 0-100 km/h in 4.5 sec.
Gewicht
1340 kg.
Versnellingsbak
6-versnellingsbak, handgeschakeld

Historie

1880  SPYKER IS BORN
The Spyker company is founded by two Dutch brothers, Hendrik Jan and Jacobus Spijker, who are blacksmiths by profession. At first, the ambitious brothers concentrate on building and maintaining carriages in Hilversum, The Netherlands.

1898 SPYKER BUILDS FIRST MOTORCAR
The Spijker brothers built their first Benz-engined motorcar with which they win immediate acclaim for the craftsmanship of its bodywork.

1901 GOLDEN STATE COACH
Spyker experiences its first major highlight when the opulent “Golden State Coach” is delivered to Queen Wilhelmina of The Netherlands. It is still used for ceremonial Dutch events in the 21st century.

1903 SPYKER 60 HP GRAND PRIX RACER
The company introduces the Spyker 60HP Grand Prix racer, the world’s first sixcylinder four-wheel drive car.

1907 PEKING TO PARIS
Frenchman M. Goddard enters a Spyker 14/18 PK into the most gruelling race of all time: the Peking to Paris Raid. Six months later, in August, the Spyker finishes second in the 15,000 km monster race.

1914 NULLA TENACI INVIA EST VIA
Spyker merges with Dutch Aircraft Factory N.V. and the company motto becomes: “Nulla Tenaci invia est via”: for the tenacious no road is impassable. During the First World War, 100 Spyker fighterplanes and 200 aircraft engines are produced.

1919 C1 AEROCOQUE
After the First World War a two-seater car, the C1 “Aerocoque”, is shown for the first time. It is intended as a show car but is also produced on a very limited scale.

1922 SPYKER C4 BREAKS SPEED RECORD
Renowned racing driver Selwyn Edge believes that technology has progressed enough to attempt to break the average speed record set in 1907. He chooses a Spyker C4 fitted with streamlined racing bodywork for the challenge, succeeding by driving at an average of 120kph (74.5 mph) during two 12-hour periods.

2000 NEW SPYKER IS BORN
Seventy-five years after the original company disappeared, the brand is resurrected.
On 17 October 2000, the new Spyker Cars N.V. unveils the Spyker C8 Spyder at the Birmingham Motor Show

 

 

 

Is dit uw droomauto?

Neem contact op voor een afspraak