Bloemendaal Classic & Sportscars

VW Golf 1 Rally Group N

  • Bouwjaar
    1977
  • Prijs
    €28.000,=
  • Chassisnummer
    1783159554
  • Bijzonderheden
    In 2014 door Hans Weijs Motorsport geprepareerd volgens FIA Historic Competition eisen.

Verkoopinformatie

Golf 1 rally klaar gemaakt volgens FIA Homologatie Group N. Geldig FIA historische paspoort HTP.

Motor is de 1600cc met dubbele Webers.

In 2014 opgebouwd door Hans Weijs Motorsport https://www.hansweijs.com/hwm/nl/ met als eerste doel om deel te nemen aan de Rally of Sweden 2015.

Bij de opbouw is veiligheid belangrijk geweest, daarom de juiste rolkooi en ook de juiste stoelen voor maximale veiligheid.

Deelnames aan Historic WRC-rally of Sweden 2015 en 2017. Verschillende deelnames aan Nederlandse rally’s Ook tweemaal deelgenomen aan het NK GTCC op het circuit

Aan de preparatie van de auto is nooit bezuinigd. De auto komt met een ruime voorraad nuttige reserveonderdelen voor zeker nog een jaar rally plezier.

Bij de onderdelen ook schokbrekers met veren voor asfalt rally gebruik en grote remmen.

De auto heeft nooit grote schades gehad.

Technische informatie

Motor
4 cilinder STR4 OHC
Carburatie
2 x dubbele Weber carburateur
Cilinderinhoud
1588 cc.
Vermogen
115 pk. bij 5700 t/pm.
Koppel
232 Nm. bij 1510 t/pm.
Topsnelheid
180 km/h
Gewicht
925 kg.
Versnellingsbak
5 versnellingsbak

Historie

Begin mei 1974 liep de eerste Golf van de band. Volkswagen brak met de tot dan gevolgde opstelling waarbij een luchtgekoelde motor achterin geplaatst was. De Volkswagen Golf kreeg een voorin gebouwde watergekoelde viercilindermotor, een zelfdragende carrosserie, een achterklep (derde of vijfde deur; zie hatchback) en voorwielaandrijving. Het design was van Giorgetto Giugiaro. Aanvankelijk was de Golf verkrijgbaar in twee uitvoeringen, standaard (S) en L(S) en kon men slechts kiezen tussen twee benzinemotoren: een 1100 cc met 50 pk en een 1500 cc met 70 pk. De laatstgenoemde was ook te bestellen in combinatie met een drietraps automatische versnellingsbak. Een “S” op de achterklep (al dan niet achter de “L”) stond voor de grotere motor.

Eind 1975 kreeg de Golf een eerste lichte facelift. Het achterpaneel met de karakteristieke “zwaluwstaart” uitsparing ter hoogte van de kentekenplaat werd vervangen door een achterpaneel met een rechte lijn. In september 1975 werd op de IAA te Frankfurt de sportieve versie van de Golf, de GTI gepresenteerd, maar met de productie hiervan werd pas begonnen in juni 1976. De GTI had voor die tijd een zeer hoge topsnelheid van 182 km/h en een acceleratie van 0 tot 100 in 9 sec. De motor van de GTI was hetzelfde 1600cc-blok met 110 pk en mechanische injectie van Bosch type K-jetronic.

Is dit uw droomauto?

Neem contact op voor een afspraak