Bloemendaal Classic & Sportscars

Verkocht

Alfa Romeo 4C 1750 TBI

  • Bouwjaar
    2015
  • Tellerstand
    7449 km
  • Prijs
    Verkocht
  • Kleur
    Rosso Competitione met zwart alcantara / lederen interieur
  • Bijzonderheden
    Slechts 7449 km ! Perfecte staat. Een sensatie om mee te rijden en bloedstollend mooi om te zien.

Verkoopinformatie

We hebben soms de neiging om niet teveel te kijken naar een eventuele winstmarge op een auto, maar puur aankopen omdat we echt autoliefhebber zijn en een auto een “must have” kan zijn. De Alfa Romeo 4C was dat al vanaf de introductie. Gewoon omdat het concept van een lichte achterwielaangedreven auto en gemaakt van mooie materialen zoals aluminium en koolstofvezel ons aanspreekt. In het geval van deze 4C spreken we over een monocoque van slechts 65 kg…! Hier steunt de carrosserie op en hangt de wielophanging en motor aan. Allemaal prachtige constructies die de techneut doet watertanden. Maar het moet dan wel graag in combinatie gaan met een ongeëvenaarde styling. En dat was in dit geval wel toevertrouwd aan het Centro Stile Alfa Romeo. Om dagelijks vanuit ons kantoor de 4C te zien staan is dan ook geweldig. Een toekomstige klassieker tussen de andere klassiekers en youngtimers, prachtig toch?

De styling is dus belangrijk maar het rijden net zo. En rijden doet de 4C als de beste! Sla het internet er maar eens op na. Heel wat autojournalisten hebben zich al verlekkerd aan een uitgebreide test van de Milanese bolide, en we moesten dat natuurlijk ook aan den lijve ondervinden. Het is gewoon heel erg bijzonder om in zo’n compacte, snelle en lichte auto te rijden. Die hijgt, blaft, sist en supersnel is. De onbekrachtigde besturing hebben ze bij Alfa van de bovenste plank in het magazijn genomen, want dat is het beste wat een bestuurder kan overkomen. Enorm communicatief, niet te zwaar, zelf niet bij parkeersnelheid, en totaal wat anders dan bij 99 van de 100 andere auto’s. Remmen doen de 4 zuigers Brembo klauwen als de beste en die hoeven dan ook maar 975 kilogram aan gewicht tot stoppen te brengen. De symfonie van mechanische geluiden dringt wel door tot de cockpit, maar als autoliefhebber is dat nooit vervelend. Je bent actief aan het rijden en daar hoort nu eenmaal geluid bij. Het bedienen van de 6 versnellingbak met de stuurflippers, of indien gewenst op de stand automaat, is geweldig om te ervaren en je kunt geen genoeg krijgen van bochtige wegen.

Eigenlijk is het rijden in de 4C een groot avontuur dat elke keer weer als iets bijzonders wordt ervaren. Een avontuur waarbij overigens geen grote koffers mee kunnen worden gesjouwd, want de bagageruimte achterin is net genoeg voor 2 weekendtasjes. Who cares? Wij zijn in ieder geval nog nooit iemand tegengekomen die op een stoeltje voor een grote kofferbak gaat zitten dromen. Maar wel iemand die een 4C in zijn garage heeft staan, plezier heeft aan autorijden, iets bijzonders wil, een stukje waardevastheid kan waarderen, warm wordt van bijzondere Italiaanse styling, en domweg gewoon wil genieten van een van de meest spraakmakende auto’s van de laatste jaren.

Deze Alfa Romeo 4C, met officieel nog de toevoeging 1750 TBI er bij, werd op 9 juli afgeleverd in Duitsland en in Nederland geregistreerd op 6 september 2018. Er staat slechts 7449 km op de digitale teller en de auto is voorzien van airco, parkeersensoren, een zwart dak en idem velgen en buitenspiegels en de mooiste kleur rood die je je maar kunt bedenken, genaamd Rosso Competitione.

Onderstaand nog een informatieve video om te ontdekken hoe droomauto’s worden gemaakt… Wij zien u graag als uw droom verwezenlijkt moet worden.

 

 

Technische informatie

Motor
4 cilinder 16V DOHC turbo
Brandstofsysteem
directe inspuiting
Cilinderinhoud
1742 cc.
Vermogen
240 pk. bij 6000 t/min
Koppel
350 Nm. bij 4000 t/min
Topsnelheid
258 km/h
Accelleratie 0-100 km/h
4.5 sec.
Gewicht
895 kg.
Versnellingsbak
6 versnellingen, sequentiële automaat

Opties & accessoires

metallic lak

parkeersensoren

zwarte velgen

zwart dak

zwarte buitenspiegels

Historie

Alfa Romeo brengt met de 4C een stukje historie tot leven. Het studiemodel dat op de Autosalon van Genève  in 2011 zijn wereldpremière beleefde is namelijk geïnspireerd op de 33 Stradale uit 1967.

Echter de 33 Stradale was louter en alleen bedoeld om mee te racen. Het is een vreeswekkende machine, maar Alfa maakt de vergelijking niet alleen om de historie van het merk luister bij te zetten, het is echt relevant. Er werden er maar achttien van gebouwd, en hoewel z’n 2,0-liter V8 maar 227 pk produceerde, woog hij ook maar 700 kilo. Het is niet voor het eerst dat een autobouwer terugkeert naar de principes van de voortbeweging. Het motto van de 4C – la bellezza necessaria ofwel ‘de benodigde schoonheid’ – zou zo van de 33 Stradale kunnen komen, met zijn gewicht van 895 kilo, achterwielaandrijving en 240 pk vermogen. Dichterbij het verleden kon Alfa niet komen. Het is een hele prestatie om een oudje van 46 jaar na te maken en toch aan de huidige eisen van de Europese overheid te laten voldoen. De 1,75-liter motor voldoet aan de Euro 6-eisen, stoot maar 157 g/km aan CO2 uit en verbruikt gemiddeld slechts een liter benzine per 14,7 km.  De 4C heeft overigens maar de helft van de cilinders van de oude Stradale. Het is dus toch een soort compromis met het heden, maar dat kunnen we heel goed accepteren..

Is dit uw droomauto?

Neem contact op voor een afspraak