Bloemendaal Classic & Sportscars

Alfa Romeo Spider 2.0

  • Bouwjaar
    1992
  • Tellerstand
    77680 km
  • Prijs
    €19.950,=
  • Chassisnummer
    ZAR11500006011845
  • Kleur
    zwart met crème interieur
  • Bijzonderheden
    Van eerste en Nederlandse eigenaar, lage km.stand, subliem onderhouden, met hardtop

Verkoopinformatie

Hier hebben we weer een geweldige Alfa Romeo 2.0 Spider. Van bouwjaar 1992 en slechts 77.680 km bereden door de eerste en enige eigenaar. De auto is geweldig onderhouden en gekoesterd. Strak plaatwerk en mooi in de lak, een subliem interieur en werkelijk voortreffelijk rijdend.

De Spider heeft een geweldige uitstraling door de chique zwarte lak en het contrasterende crèmekleurige interieur. Een prachtige en destijds veel verkochte combinatie. Diverse facturen getuigen van goed onderhoud en de auto is compleet met de originele hardtop. Niet dat deze veelvuldig gebruikt gaat worden, maar hij zit er als extra bonus toch maar mooi bij.

Zou het niet mooi zijn dat u als tweede eigenaar van deze Alfa Romeo Spider geregistreerd gaat worden? Wij verzorgen het heel graag voor u.

Technische informatie

Motor
4 cilinder lijnmotor DOHC
Brandstofsysteem
Bosch multipoint injectiesysteem
Cilinderinhoud
1962 cc.
Vermogen
120 pk. bij 5800 t/pm.
Koppel
161 Nm.
Topsnelheid
190 km/h
Acceleratie 0-100 km/h
9.4 sec.
Gewicht
1110 kg.
Versnellingsbak
5 versnellingsbak, handgeschakeld

Opties & accessoires

-originele hardtop

-radio/cassette

Historie

De Alfa Romeo Spider is de opvolger van de Giulia Spider Veloce (1962-1965) en de Spider Duetto (1966-1968) en is vormgegeven door Pininfarina. De Alfa Romeo Spider verscheen op de markt in 1967 (1750 Veloce uitvoering) en het model zou met verschillende ‘facelifts’ tot 1994 op de markt blijven. De ‘Duetto’ opvolger wordt ook wel ‘coda tronca’ genoemd wegens de scherp afgesneden achterzijde. Dit type werd tot en met 1982 gebouwd. De Spider ‘coda tronca’ verscheen in twee uitvoeringen (Veloce en Junior) en met verschillende motoriseringen op de markt.
Naast de 1750 (cc) motor werd vanaf 1968 een 1300 uitvoering geleverd en in 1971 kwam er ook een 2000 cc motorisering beschikbaar. In 1972 volgde er een 1600 uitvoering.
Al deze Spider motoren zijn van het 105 (Nord) type, een geavanceerde volledig aluminium viercilinder motor met twee bovenliggende nokkenassen. Het motorvermogen wordt bij de Spider via een vijf versnellingsbak overgebracht naar de achterwielen. Bijzonder is ook dat de Spider vanaf het begin met schijfremmen rondom werd uitgevoerd. Anders dan vele andere tweepersoons roadsters en cabriolets uit deze tijd beschikt de Spider over een zeer handige klapconstructie van de cabrioletkap. De kap is in minder dan 10 seconden te openen en te sluiten. De Spider is een sportieve toer-cabriolet of zo u wilt een open GT; praktisch, ruim, goed handelbaar, comfortabel en snel.

Is dit uw droomauto?

Neem contact op voor een afspraak