Bloemendaal Classic & Sportscars

Verkocht

Jaguar XJS Coupé 4.0

  • Bouwjaar
    1995
  • Tellerstand
    79300 km
  • Prijs
    Verkocht
  • Kleur
    Donkerblauw met crème lederen interieur
  • Bijzonderheden
    Perfecte staat, chique en sportief.

Verkoopinformatie

Prachtige en stijlvolle Jaguar XJS 4.0 Coupé van bouwjaar 1995 met slechts 78.000 km. op de teller. Het is een veelgezochte Europese uitvoering die een groot deel van zijn leven heeft doorgebracht in het zonnige Spanje en daar als vakantieauto is gebruikt. Dat de 3 eigenaren er heel zuinig op zijn geweest blijkt wel uit het feit dat de auto nog in de eerste lak zit, met slechts een paar minieme gebruikssporen. Spreekt voor zich dat alles goed gedocumenteerd is.

Een toekomstige klassieker is het zeker. Tot dan kunt u genieten van luxe, het heerlijke stuurgedrag en de souplesse van de 4.0 zes cilinder. Dat alles voor een prijs die u zeker zal meevallen.

Technische informatie

Motor
Zes cilinder lijnmotor
Brandstofsysteem
injectiesysteem
Cilinderinhoud
3.980 cc
Vermogen
263 pk.
Versnellingsbak
automaat

Historie

De Jaguar XJS werd in 1975 voorgesteld op de Londense Earls Court Motorshow. De Jaguar XJS was de beoogde opvolger van de befaamde Jaguar E-type (XK-E). Dat was niet echt het geval, de E-type was in basis een sportwagen, de XJS was een zeer luxe, grote, en comfortabele GT. Tot 1983 werd de XJS enkel gebouwd als coupe, uitgerust met V12 motor.

De nieuwe XJ-S Mark II verscheen in 1981 met Jaguars nieuwe High-Efficiency engine (HE). De auto haalde een topsnelheid van 250 km/u en was daarmee de snelste automaat ter wereld. Er kwam ook een cabriolet-versie van de XJ-S met een nieuwe 3,6 l 6-in-lijnmotor. Die XJ-SC was een strikte tweezitter. In 1985 werd hij ook beschikbaar met de V12-motor.

Het model XJS Mk III genaamd, werd hertekend voor 1991, waarbij de naam veranderd werd in XJS. De cabriolet-versie hiervan kwam een jaar later uit. De achterruiten waren groter geworden en de controversiële zijschorten achteraan, de zogenaamde flying buttresses, waren gebleven daar die als karakteristiek voor de auto werden bevonden. Er werd een nieuwe 4,0 l-versie van de 6-in-lijn voorzien en de V12 werd vergroot tot 6,0 l. Ook werden de schijfremmen achteraan gewijzigd. Op 4 april 1996 kwam de laatste XJS van de band. Het model werd hierop opgevolgd door de Jaguar XK8.

Is dit uw droomauto?

Neem contact op voor een afspraak