Bloemendaal Classic & Sportscars

Verkocht

Porsche 911 3.0 SC Coupé

  • Bouwjaar
    1978
  • Tellerstand
    143055 km
  • Prijs
    Verkocht
  • Chassisnummer
    9118301880
  • Kleur
    Rood met zwart interieur
  • Bijzonderheden
    Zeer goede staat, matching numbers, volledig gedocumenteerd, gereviseerde motor, versnellingsbak, enz.

Verkoopinformatie

Tussen alle Porsches 911 3.0 SC die worden aangeboden mogen we rustig stellen dat deze echt de moeite waard is om nader te bekijken. Een van de grote voordelen is de perfecte documentatie (vanaf 1982) die een goed overzicht geeft van de onderhoudshistorie.

Nadat de Porsche 911 van bouwjaar 1978 in 1994 vanuit Californië USA, in Nederland is gekomen, heeft deze tot 2010 lange tijd gestald gestaan. De nieuwe eigenaar heeft toen direct besloten de opdracht te geven aan enkele Porsche specialisten de auto grondig aan te pakken. Daarbij is onder meer gereviseerd de versnellingsbak, de remmen, het onderstel, en is een uitgebreide motorrevisie uitgevoerd. Kosten noch moeite zijn bespaard om de auto in de huidige staat te verkrijgen. Alle facturen en documentatie hiervan is bij de auto. Het mag duidelijk zijn dat deze Porsche loopt, stuurt en remt zoals de fabrikant dat bedoeld heeft. Het is een absoluut een genot om met deze prachtige rode Coupé te rijden. Ook de carrosserie mag er zijn: strak in de lak en goede passingen. Ook belangrijk is te weten dat het hier een matching numbers auto betreft, dus het is nog steeds dezelfde motor als waarmee de auto destijds de fabriek verliet. De voor de ware liefhebber onontbeerlijke  Fuchs velgen zijn in dit geval in de optionele en mooiere 16 inch uitvoering en voorzien van de juiste en nieuwe Continental banden. Wetende dat de kosten om deze Porsche 911 3.0 SC  in deze goede conditie te krijgen (slechts 3.600 km geleden!) vele duizenden Euro’s meer heeft gekost dan de vraagprijs, kunnen we u alleen maar aanraden ons te bezoeken om u er zelf van te overtuigen of dit de juiste Porsche voor u is.

Technische informatie

Motor
6 cilinder boxermotor
Brandstofsysteem
Bosch K-jetronic injectiesysteem
Cilinderinhoud
2994 cc
Vermogen
204 pk. bij 5900 t/pm.
Koppel
267 Nm. bij 4300 t/pm.
Topsnelheid
227 km / h
Gewicht
1160 kg.
Versnellingsbak
5 versnellingen, handgeschakeld

Opties & accessoires

Originele 16 inch Fuchs velgen

Historie

De Porsche 911 volgde de 356 op aan het eind van 1963. Vanaf dat ogenblik werd de fraaie zescilinder luchtgekoelde boxermotor toegepast. Enkel in de Porsche 912, geproduceerd tussen 1965 en 1969, werd de vier cilinder boxermotor van de 356 nog gemonteerd in een 911 carrosserie.
De zes cilinder luchtgekoelde boxermotor werd in eerste instantie geleverd met een cilinderinhoud van 1991 cc. en 130 pk. vermogen. Tot de negentiger jaren groeide de cilinderinhoud en daarmee ook het motorvermogen, in de laatste Porsche modellen wordt een watergekoelde versie toegepast i.v.m. de emissie eisen en de geluid dempende werking van het koelsysteem. De volgende uitvoeringen van de luchtgekoelde bokser werden geleverd; 1969 2195 cc., 1971 2341 cc., 1973 2687 cc., 1975 2994 cc. en in 1979 3258 cc. waardoor de motor in de Porsche 911 Turbo 300 pk leverde.
Het ontwerp van de auto werd in de gehele productie periode steeds aangepast aan de eisen van de tijd, met behoud van de uiterlijke verschijningsvorm. Eind 1968 kwamen de eerste aanpassingen, een zes centimeter langere wielbasis en meer geprononceerde spatbordranden. In 1973 veranderde er uiterlijk meer; de 911 kreeg nieuwe bumpers (harmonicabumpers), het achterlichtcluster werd gerestyled en het interieur werd moderner. De Porsche Turbo kreeg ver uitgeklopte wielschermen en een enorme achterspoiler (ook om ruimte te winnen voor de vele componenten onder de kap!). Pas in de jaren negentig werd er meer gerestyled, de koplampen kregen een vlakkere ligging, het achterlichtcluster werd hoger, de wielschermen werden breder, het interieur wederom moderner en de front- en zijspoilers werden regelmatig iets gewijzigd. De raampartijen bleven echter altijd gelijk. De eerste 911 met watergekoelde zescilinder boxer motor verscheen aan het einde van de jaren negentig. Bij dit model kunnen we spreken over een geheel nieuw ontwerp, de auto was langer, breder en slechts de basisvorm en het concept doet nog denken aan de oer- 911…
Het 911 concept is ondertussen zover geëvolueerd dat rustig gesproken kan worden van het meest doordachte en ontwikkelde sportwagenconcept.

Is dit uw droomauto?

Neem contact op voor een afspraak