Bloemendaal Classic & Sportscars

Verkocht

Porsche 911 3.6 Carrera 2 Coupe

  • Bouwjaar
    1991
  • Tellerstand
    103412 km
  • Prijs
    Verkocht
  • Chassisnummer
    WPOZZZ96ZMS406342
  • Kleur
    Zwart met grijs stoffen interieur
  • Bijzonderheden
    Super originele auto met lage kilometerstand, volledig gedocumenteerd, moeilijk een tweede van deze kwaliteit te vinden.

Verkoopinformatie

Op 30 april hadden wij in het verleden ook ieder jaar wat te vieren op deze feestdag. In Duitsland was het een gewone werkdag, maar de heer Jakobs uit Oberhausen had op 30 april 1991 reden genoeg zijn eigen feestje te vieren. Het was namelijk de dag dat hij bij Porsche Essen de sleutels in ontvangst nam van zijn 964 3.6 Carrera 2 Coupe. Een lang gekoesterde wens ging in vervulling met de aanschaf van een splinternieuwe Porsche. Hij had er lang voor gespaard en was al zeer tevreden met de basisuitvoering. Al die dure extra’s hoefden niet van hem. Lederen interieur? Nee hoor, de smaakvolle met Porsche naam ingeweven en met zeer slijtvaste stof bekleedde stoelen vond hij meer dan genoeg. Jaren genoot hij van de zwarte Coupe en gaf hem op een gegeven moment door aan een volgende liefhebber, Herr Heiderholt uit Bochum. We spreken over 31 july 1997 wanneer de auto in Nederland wordt geïmporteerd. De laatste eigenaar is een trouwe klant van ons en wellicht de grootste Porsche liefhebber van de Coupe geweest, want bij hem was de 964 deel van een verzameling van louter luchtgekoelde Porsches van de types 930 turbo, 964 en 993. Het kostte even wat tijd voordat hij de beslissing voor verkoop kon nemen, maar omdat de verzameling toch te groot voor hem werd, kunnen we nu deze fraaie Coupe aanbieden, samen met de zwarte Carrera 4 Targa.

Vanaf de afleveringsbeurt tot zeer recent, perfect en volgens het boekje onderhouden door dealer / specialist. Aan alles is te merken en te zien dat nergens op werd bezuinigd en er mee werd gereden zoals een echte liefhebber van het merk dat behoort te doen. NAP tellerrapporten bewijzen de echtheid van de lage kilometerstand en diverse facturen het uitgevoerde onderhoud.

Niet alleen uit kwaliteitsoogpunt maar ook vanuit het gezegde “less is more”, is deze auto dan ook zeer uniek te noemen. De reeds genoemde stoffen bekleding is zeer bijzonder te noemen, en zeker in deze nieuwstaat. Destijds wellicht gekocht omdat het niet nodig was meer geld uit te geven. Nu is het een bijzonderheid die opvalt en bij puristen in de smaak valt.

Het als nieuwe interieur aangevuld met prachtige lak, perfecte techniek, alle boekjes en documentatie compleet, een goede investering, en volop rijplezier. Wat kan een Porsche liefhebber zich nog meer wensen?

 

Technische informatie

Motor
6 cilinder boxer
Brandstofsysteem
Bosch injectiesysteem
Cilinderinhoud
3600 cc.
Vermogen
250 pk.
Versnellingsbak
5 versnellingsbak, handgeschakeld

Opties & accessoires

17″ Cupvelgen

Schuifdak

Achterruitwisser

Achterruitspoiler

Porsche radio /CD CDR 210

Uitlaat Cup rohr

 

 

 

Historie

Na een productieperiode van meer dan 15 jaar van de 911, was het tijd voor een modelwijziging. Porsche zat eind jaren 80 in een ernstige crisis. Met de Porsche 944 scoorde Porsche de meeste omzet, maar kon niet meer de gewenste aantallen verkopen.
De klanten veranderden en wensten ook comfort en niet alleen prestaties.

De Porsche 964 werd ontwikkeld om weer een verkoophit in huis te hebben. De 964 was voor Porsche de eerste in massa geproduceerde auto met vierwielaandrijving. Het nieuwe concept was een vereenvoudigde versie van de 959-wheel-drive-technologie. De auto werd ook als eerste auto leverbaar met een automatische versnellingsbak.
De 964 heeft bovendien een compleet nieuwe aluminium chassis met McPherson veerpoten voor en achter schroefveren. Stuurbekrachtiging en ABS-remmen waren standaard, en de nieuwe 3.6 liter motor heeft een dubbele ontsteking met klopregeling en volledig gecontroleerde drie-weg katalysator.

.Van de Porsche 964 zijn veel verschillende versies uitgebracht, namelijk:
• Carrera 2, de ‘gewone’ versie
• Carrera 4, met vierwielaandrijving
• 964RS, een snellere en lichtere uitvoering van de Carrera
• 964 Speedster
• Turbo, de snelste en meest luxe uitvoering
• Turbo S, een Turbo met meer vermogen

Ondanks de vele innovaties in de 964 (ongeveer 80%), bleef de verkoopbenaming Porsche 911. De Porsche 964 was als nieuwe auto een groot succes, en is dat vandaag de dag nog steeds omdat dit model door de echte liefhebbers als de laatste echte en meest karakteristieke 911 wordt gezien.

Is dit uw droomauto?

Neem contact op voor een afspraak