Bloemendaal Classic & Sportscars

Verkocht

Porsche 911 3.6 Carrera 4 Targa

  • Datum eerste registratie
    1990
  • Tellerstand
    189835 km
  • Prijs
    Verkocht
  • Chassisnummer
    WPOZZZ96ZMS430527
  • Kleur
    Zwart met zwart lederen interieur
  • Bijzonderheden
    Sublieme staat, volledig specialist / dealer onderhouden, slechts 1329 stuks geproduceerd!

Verkoopinformatie

Deze prachtige Porsche 964 Carrera 4 Targa is één van de slechts 1329 gebouwde exemplaren. Uniek qua aantal dus en helemaal bijzonder is de perfecte en zeer originele staat van de auto. Afgeleverd door Porsche Düsseldorf op 23 november 1990 aan Prof.Dr. Bull, die de auto een flink aantal jaren vertroetelde totdat Nederland weer iets mooier gemaakt werd op 29 maart 2002 met de import van deze fraaie 4-wiel aangedreven Targa.

Vanaf de eerste servicebeurt tot recent: alle onderhoud werd volgens de voorschriften uitgevoerd door dealer en specialist. En dat is ook goed te merken en te zien. Alles werkt en ziet er prima uit. De nagenoeg eerste lak ziet er op twee kleine doorgepoetste plekjes na (te klein om hier iets aan te laten doen, naar onze mening) werkelijk subliem uit. Het smetteloze interieur is ook een belangrijke indicatie dat het altijd een echte liefhebbersauto is geweest. Belangrijk is te weten dat de motor opnieuw werd verpakt en zuigers/ bussen en lagers werden vervangen in juni 1999 bij een kilometerstand van 123119. Alle facturen, onderhoudsboekjes, certificaten, enz., werkelijk alle documentatie is aanwezig.

Met de aanschaf van deze, uit dezelfde stal afkomstig als de zwarte 964 C2 Coupe die we ook aanbieden, neemt men een verstandig besluit. Optimaal genieten van “das beste von zwei”: heerlijk open rijden door het targadak en toch de mogelijkheid om comfortabel en veilig, (dat laatste mede door de 4 wielaandrijving) met gesloten dak te rijden. Dat dit samen gaat met een in zeer laag aantal geproduceerde Porsche is een extra bonus die men niet mag vergeten, want de auto bevindt zich zeker in het genre “”collectors cars”.

 

 

Technische informatie

Motor
6 cilinder boxer
Brandstofsysteem
Bosch injectiesysteem
Cilinderinhoud
3600 cc.
Vermogen
250 pk.
Versnellingsbak
5 versnellingsbak, handgeschakeld

Opties & accessoires

Klasse 3 alarminstallatie

Airconditoning

17″ Cupvelgen

Cup spiegels

Comfort stoelen

Elektrisch verstelbare stoelen

Cruise control

Airbag links en rechts

Voorruit met zonneband

 

 

 

Historie

Na een productieperiode van meer dan 15 jaar van de 911, was het tijd voor een modelwijziging. Porsche zat eind jaren 80 in een ernstige crisis. Met de Porsche 944 scoorde Porsche de meeste omzet, maar kon niet meer de gewenste aantallen verkopen.
De klanten veranderden en wensten ook comfort en niet alleen prestaties.

De Porsche 964 werd ontwikkeld om weer een verkoophit in huis te hebben. De 964 was voor Porsche de eerste in massa geproduceerde auto met vierwielaandrijving. Het nieuwe concept was een vereenvoudigde versie van de 959-wheel-drive-technologie. De auto werd ook als eerste auto leverbaar met een automatische versnellingsbak.
De 964 heeft bovendien een compleet nieuwe aluminium chassis met McPherson veerpoten voor en achter schroefveren. Stuurbekrachtiging en ABS-remmen waren standaard, en de nieuwe 3.6 liter motor heeft een dubbele ontsteking met klopregeling en volledig gecontroleerde drie-weg katalysator.

.Van de Porsche 964 zijn veel verschillende versies uitgebracht, namelijk:
• Carrera 2, de ‘gewone’ versie
• Carrera 4, met vierwielaandrijving
• 964RS, een snellere en lichtere uitvoering van de Carrera
• 964 Speedster
• Turbo, de snelste en meest luxe uitvoering
• Turbo S, een Turbo met meer vermogen

Ondanks de vele innovaties in de 964 (ongeveer 80%), bleef de verkoopbenaming Porsche 911. De Porsche 964 was als nieuwe auto een groot succes, en is dat vandaag de dag nog steeds omdat dit model door de echte liefhebbers als de laatste echte en meest karakteristieke 911 wordt gezien.

Is dit uw droomauto?

Neem contact op voor een afspraak