Deze prachtige Porsche 993 Carrera 2 Cabrio werd op 6 mei 1994 afgeleverd in Stuttgart. Netjes onderhouden en weinig gereden werd de auto op 10 mei 1999 in Nederland geregistreerd met een kilometerstand van ongeveer 39.000 km. Hier werd met dezelfde liefde het bezit en gebruik weer voortgezet. Dat alles heeft tot resultaat dat we nu een auto kunnen aanbieden die je echt met het bekende lampje moet zoeken…
De fraaie cabrio is uitgevoerd in Nachtblau, zijnde een van de meest gezochte kleuren, met een prachtig grijs lederen interieur. Deze combinatie staat de auto echt subliem. De recent nieuw gemonteerde softtop is ook blauw evenals de hoodcover. Bekijk de optielijst eens en constateer dat er prachtige af fabriek extra’s op en aan zitten.
Spreekt voor zich dat de auto ondanks de zeer lage kilometerstand van slechts 53.879 km, altijd op tijd zijn onderhoud heeft gehad hetgeen door dealers en specialisten is uitgevoerd. Het laatste onderhoud is bij 52.650 km. verricht waarbij o.a. de draagarmen voor zijn vervangen. Alle boekjes en diverse facturen zijn aanwezig.
We kunnen een heel betoog houden waarom we deze Porsche van harte kunnen aanbevelen. Maar we laten het bij de perfecte kwaliteit, volledige geschiedenis bekend, goed onderhouden, en …het is de laatste luchtgekoelde..
Kortom, een auto die voor de ware Porsche cabrio liefhebber hoog op het verlanglijstje met “waardevaste investeringen die veel plezier brengen” moet staan. Maar daar moet het niet bij blijven natuurlijk. Wij helpen u graag het lijstje af te vinken.
X71 Alu-look instrument dials with chromed rings
X97 Aluminium shift knob
X98 Aluminium parking brake lever
033 Lowered suspension
139 Seat heating, left
220 LSD Limited Slip Differential with 40% lock
224 ABD Automatic Braking Differential (Traction control)
340 Seat heating, right
398 17″ wheels
490 Sound system
551 Wind deflector
659 Board computer
De 993 was het vierde avontuur van Porsche en daarmee ook het sluitstuk van een era in de geschiedenis van de automobiel. Na meer dan 40 jaar, liep in mei 1998 de laatste luchtgekoelde Porsche van de band. Technologisch was de 993 een goede doorontwikkeling van de vernieuwing die Porsche had doorgevoerd bij de 964. De constructie van de motor was dusdanig verbeterd, dat de onderhoudsinterval beduidend vergroot kon worden, waardoor de kosten van het onderhoud aanzienlijk verlaagd werden. Het onderstel was een geheel nieuw ontwikkeld en door dit zogenaamde sky-hook onderstel kwam de wegligging op een nog hoger niveau te liggen.
Door vele experts wordt de 993 aangeduid als de best doorontwikkelde en betrouwbaarste Porsche. Niet alleen technisch, maar zeker ook door het elegante tijdloze design wordt de 993 door vele Porscheliefhebbers en experts gezien als de beste en mooiste 911 aller tijden. Met zijn brede achterkant en mooi geïntegreerde bumpers straalt deze Porsche kracht en tegelijkertijd harmonie uit. Onder verzamelaars mag de 993 zich verheugen in massale belangstelling. De vraag naar goed onderhouden Porsches van het type 993 met transparante onderhoudshistorie is nu al vele malen groter dan het aanbod. Vooral de types aan de bovenkant van de markt met liefst lage kilometerstanden, zijn een waardevaste investering.
Dick Bloemendaal